واتساپ پیلار
ارتباط با پیلار

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات، قیمت، خرید جزئی و عمده و... را در واتساپ از همکاران ما بپرسید.

Chat
چت در واتساپ
Call
تماس با واحد فروش
close window

میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

میوه خشک بعنوان یک تغذیه سالم در زمان کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی تمام نیازمندی‌های بدن برای انجام این فعالیت‌ها را تامین و باعث قوای جسمی بدن می‌گردد.

میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

میوه خشک بعنوان یک تغذیه سالم در زمان کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی تمام نیازمندی‌های بدن برای انجام این فعالیت‌ها را تامین و باعث قوای جسمی بدن می‌گردد. لذا میوه خشک بعنوان یکی از بهترین تنقلات کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی شناخته شده و در این مقاله خواص انواع چیپس میوه مختص کوهنوردی و پیاده روی معرفی می‌شود.

اگر تمایل دارید از پوست خود در برابر مضرات اشعه فرابنفش محافظت کنید با مصرف چیپس سیب ترکیبات فنولی موجود در آن به شما کمک می‌کند. عضلات بدن برای عملکرد مناسب نیازمند پتاسیم موجود در موز خشک هستند. و دیگر انواع میوه خشک نیز دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی شامل ویتامین A, B, C و آهن، کلسیم و منیزیم می‌باشد. همچنین دارای قند میوه به نام فروکتوز می‌باشند که برخلاف قندهای مصنوعی به همراه فیبر موجود در میوه به صورت آهسته در بدن تجزیه شده بطوریکه باعث جهش قند خون نمی‌گردد و آهسته آهسته انرژی خود را آزاد می‌کند.

انواع حبه میوه و انواع آجیل نیز در زمان پیاده روی، کوهنوردی یا کوهپیمایی نیز بعنوان تنقلاتی سالم محسوب می‌شوند.

تأمین پتاسیم و آهن کوهنوردان

دفع و خروج پتاسیم از عضلات در زمان انجام فعالیت‌هایی همچون کوهنوردی، کوهپیمایی و پیاده روی به مراتب بیشتر می‌شود. همچنین در زمان‌هایی که حس بد یا حالت تهوع و یا اسهال رخ می‌دهد بدن نیاز به مقدار بیشتری پتاسیم دارد و کمبود پتاسیم در بدن عوارضی چون گرفتگی عضلات، ضربان قلب نامنظم و خستگی مفرط را همراه دارد.

جالب است بدانید پتاسیم و سدیم موجود در بدن تعادل آب را حفظ کرده و اگر سدیم در بدن افزایش پیدا کند، پتاسیم نیز باید به همان میزان افزایش داشته باشد لذا مصرفی انواع خوراکی فرآوری شده همانند نودل که سرشار از سدیم هستند نیاز بدن به پتاسیم را افزایش می‌دهد.

پتاسیم مورد نیاز بدن در خوراکی‌های فرآوری شده وجود ندارد و نوشیدنی های انرژی زا نیز نمی‌توانند منبع مناسبی برای پتاسیم باشد اما میوه ها از بهتریم منابع پتاسیم هستند که با مصرف میوه خشک‌هایی چون موز و کشمش و البته انواع مغز آجیل می‌توان پتاسیم مورد نیاز بدن را تأمین نمود.

برای کوهنوردان عنصر ضروری دیگری نیز وجود دارد که آهن نام دارد. بطور معمول میوه تازه بعنوان منبعی سرشار از آهن شناخته نمی‌شود اما میوه خشک منبع بسیار خوبی برای تأمین آهن مورد نیاز بدن است زیرا با خشک کردن میوه، غلظت آهن موجود در آن بیشتر می‌شود. همچنین ویتامین C موجود در میوه خشک به جذب آهن کمک خواهد کرد.

میوه خشک های مناسب کوهنوردی (کوهپیمایی) و پیاده روی

  • سیب
  • موز
  • آلو
  • آناناس
  • انبه

سیب

چیپس سیب یا سیب خشک اگر به روش گرمادهی خشک گردد دارای بافت لواشکی و نرم هست و اگر با روش خشک کردن میوه به روش فریز درایر خشک گردد بافت تردی خواهد داشت. چیپس سیب دارای فیبر، ترکیبات فلاونوئیدی و آنتی اکسیدانی است.

موز

موز بصورت طبیعی خاصیت ضد اسیدی دارد و از دستگاه گوارش محافظت می‌کند. موز حاوی نوعی فیبر قابل حل در آب به نام پکتین است که مصرف آن به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. همانطورکه پیشتر گفتیم موز منبع عالی پتاسیم مورد نیاز بدن برای تنظیم تعادل مایعات بدن است که باعث بهبود عملکرد عضلات و ریتم صحیح قلب می‌گردد.

انبه

انبه دارای طعمی بین آناناس و هلو بوده و منبعی سرشار از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C محسوب می‌شود.

آلو

آلو سرشار از ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر است.

آناناس

آناناس حاوی ماده‌ای به نام بروملین بوده که منجر به کاهش التهاب، کاهش رشد تومورها و جلوگیری از لختگی خون می‌گردد.

قیمت میوه خشک

برای خرید و اطلاع از قیمت میوه خشک های مناسب کوهنوردی به سایت پیلار مراجعه نمایید. صنایع غذایی پیلار بعنوان بزرگترین تولید کننده میوه خشک در شمال کشور انواع میوه خشک را با ظرفیت تولید 1 تن میوه در هر شیفت کاری خشک نموده و پس از سورت و بسته بندی با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می‌کند.

محصولات مرتبط با میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

میوه خشک مخلوط 1 کیلوگرمی

میوه خشک مخلوط 1 کیلوگرمی

میوه خشک مخلوط حاوی ترکیبی از انواع میوه خشک می‌باشد که تماماً تولید مجموعه صنایع غذایی پیلار است، در ظروف شفاف فود گرید 1 کیلوگرمی ارائه شده است.

Mixed Fruit Chips 1Kg


570,000
چیپس کیوی خشک 250 گرمی

چیپس کیوی خشک 250 گرمی

میوه کیوی بعنوان منبع غنی تامین ویتامین ث می‌باشد، چیپس کیوی (Kiwi Chips) یا اسلایس کیوی خشک پیلار، در بسته بندی 250 گرمی ظروف شفاف فود گرید ارائه شده است.

Kiwi Chips 250g


152,500
چیپس توت فرنگی خشک 1 کیلوگرمی

چیپس توت فرنگی خشک 1 کیلوگرمی

توت فرنگی بهترین منبع تامین آنتی‌اکسیدان ‌است. چیپس توت فرنگی (Strawberry Chips) یا توت فرنگی خشک شده را در ظروف شفاف 1 کیلوگرم فود گرید از پیلار تهیه کنید.

Strawberry Chips 1Kg


980,000
چیپس لیمو ترش (لیمو خشک) 1 کیلوگرم

چیپس لیمو ترش (لیمو خشک) 1 کیلوگرم

چیپس لیمو ترش (لیمو خشک) از مرکبات حاوی ویتامین C با خاصیت آنتی آکسیدانی که با ماندگاری بسیار بالاتر نسبت به لیمو تازه بعنوان چاشنی و طعم دهنده مصرف می‌شود.

Sour Lemon Chips 1Kg


240,000

مقالات مرتبط با میوه خشک بهترین تنقلات برای کوهنوردی

پیلار در نمایشگاه اگروفود 2024

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

پس از تجربه موفق حضور در سی‌امین نمایشگاه بین المللی اگروفود تهران 2023، اینبار صنایع غذایی پیلار موفق به کسب مجوز حضور در نمایشگاه اگروفود سال 2024 شد.

ادامه

طرز تهیه انبه خشک در خانه

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

با سه روش آفتاب، فر یا مایکروفر و دستگاه میوه خشک کن می‌توانیم در خانه انبه خشک کنیم که در این مقاله نحوه خشک کردن انبه طبق هر روش را توضیح داده ایم.

ادامه

سیب را چگونه خشک کنیم

  • توسط مدیر
  • 0 نظر

سیب (apple) که از آن بعنوان نماد سلامت یاد می‌شود از پرطرفدارترین انواع میوه خشک می‌باشد در این مقاله 4 روش نحوه خشک کردن سیب در منزل را شرح می‌دهیم.

ادامه

0 نظر

نظر خود را بنویسید

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین نمایید.
3 % تخفیف بیشتر
ویژه خرید اول
کدتخفیف: c3d141
کپـی